2018-07-03
Rozwój sieci PSB - 282 sklepy Mrówka i 60 placówek Profi
W pierwszym półroczu 2018 roku sieć Grupy PSB powiększyła się o 13 sklepów PSB Mrówka oraz o 6 placówek PSB Profi. Powiększając tym samym liczbę Mrówek do 282 marketów oraz centrów budowlanych Profi do 60 obiektów w Polsce.
Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacujemy, iż regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 4 mln klientów. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. Obecnie w sieci PSB Mrówka funkcjonuje 75 marketów Mini-Mrówka. Zdarzają się jednak wyjątki, Mrówki o większych powierzchniach (ok. 4000-5000 mkw.) funkcjonują w Kielcach, Warszawie, Poznaniu, Gnieźnie, Przemyślu i Elblągu, które oferują ok. 40 tys. pozycji asortymentowych. Jednak zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach – do końca roku powstanie jeszcze kilkanaście takich sklepów.
Od kilki lat Grupa PSB przekształca hurtownie budowlane w nowoczesne placówki PSB Profi, dedykowane przede wszystkim obsłudze firm wykonawczych. W Profi oferujemy przede wszystkim produkty i technologie najbardziej znanych producentów. Są to wieloletni dostawcy Grupy PSB, gwarantujący jakość swoich wyrobów oraz zapewniających odpowiednie programy szkoleniowe i wsparcie doradcze podczas realizacji inwestycji. Placówki te są najbardziej nowoczesnymi hurtowniami na lokalnym rynku, posiadają:
- sklep samoobsługowy,
- specjalną strefę obsługi klienta (fakturowanie, rozmowy handlowe),
- magazyny i strefę składowania towarów na zewnątrz,
- miejsce do kompletowania towarów, odbieranych przez klientów w terminie późniejszym,
- parking i ekspozycje towarowe.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB Handel S.A., na koniec 2017 r., osiągnęły pułap 6,24 mld zł (były wyższe o 9,5% w stosunku do 2016 r.). Przy czym roczne przychody w placówkach Profi wzrosły średnio o 10,3%, z kolei w marketach Mrówka dynamika sprzedaży wzrosła o 6,7%.